ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان

شرح اقدامات و فعالیت های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان

ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان

شرح اقدامات و فعالیت های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان

در این وبلاگ به بیان فعالیت ها و شرح اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان سمنان می پردازیم .

بایگانی

mashhadاستاندار سمنان گفت: استان با طرحی ویژه باید یادگار ماندگاری در عتبات عالیات به نام خود ثبت کند.
محمدرضا خباز امروز در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری فارس در سمنان با اشاره به حضور خود در نشست ائمه جمعه استان سمنان و بررسی مسائل مختلف در این نشست، یکی از موارد را توجه هر چه بیشتر به ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان سمنان دانست و اظهار کرد: در نشست ائمه جمعه استان سمنان نیز مطرح شد که باید با انسجام و وحدت در استان پیش رفت و در زمینه عتبات عالیات نیز توجه ویژه‌ای صورت گیرد.
وی تصریح کرد: در حوزه عتبات عالیات و همایش بین‌المللی اربعین باید موارد را به صورت لازم و ملزوم یکدیگر دید؛ توجه استان سمنان به عتبات عالیات در راستای توجه به آیین اربعین خواهد بود و حتی بالاتر از آن است.
استاندار سمنان اضافه کرد: شرکت در آیین‌های گرامیداشت قیام حسینی بخشی از خدمات ماندگار و دائمی است که پروژه ستاد عتبات عالیات استان سمنان در نجف یا کربلا پوشش می‌دهد.
خباز ادامه داد: هر کاری که تا امروز در این بخش صورت گرفته، خوب بوده است؛ اما نباید به این قانع بود و فکر نشود که توانسته‌ایم دینمان را به ائمه اطهار(ع) ادا کنیم و آیین اربعین و پروژه عتبات عالیات باید در کنار هم مدنظر قرار گیرد.
وی تصریح کرد: ساماندهی فعالیت‌های معنوی در کنار اجر و ثوابی که دارد، امری اخروی است و ذخیره آخرت انسان‌ها خواهد بود.
استاندار سمنان اضافه کرد: امروز باید تلاش کرد تا کار ماندگار و فوق‌العاده‌ای از سوی استان سمنان در نجف یا کربلای معلی صورت گیرد و از امروز مسؤولان استان در این راستا برنامه‌ریزی داشته باشند.
خباز ادامه داد: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان سمنان باید به همه شهرستان‌های استان سفر کرده و فرمانداران و مدیران شهرستانی را در زمینه جمع‌آوری نذور مردمی و کمک به اجرای پروژه بزرگ استان سمنان توجیه کند.
وی گفت: طراحی مساعدت‌های مردمی به ستاد عتبات عالیات استان سمنان باید از امروز در دستور کار قرار گیرد و با همدلی، همصدایی و انسجام استانی، کاری ارزشی و ماندگار به نام استان سمنان در عراق انجام دهیم.
استاندار سمنان ادامه داد: همایش ملی و بین‌المللی اربعین نیز با حضور میلیونی زائران در سرزمین کربلا برگزار می‌شود و وحدت جهان اسلام را در این همایش شاهد خواهیم بود و جهانیان نیز قدرت اسلام را به نظاره می‌نشینند.
خباز اضافه کرد: شرکت در همایش بین‌المللی اربعین و مراسم حسینی اهمیت خاصی دارد و باید برنامه‌ریزی خوبی نیز برای آن انجام شود تا خدمات‌رسانی به زائران مناسب باشد.
وی تصریح کرد: داعش امروز با طراحی استکبار جهانی به میدان آمده است و تلاش می‌کند تا مقابل کشورهای اسلامی بایستد و معنویات و اعتقادات ما را زیر سؤال می‌برد.
استاندار سمنان گفت: حرکت اربعین در پاسخگویی به این تفکر دنیای استکبار است و البته باید توجه کرد که ارزش زیارت اربعین در این روز و قبل و پس از آن نیز متفاوت است؛ مدیریت کلانی که نظام اسلامی در این ارتباط انجام می‌دهد باید به بهترین شکل متجلی شود.
خباز خاطرنشان کرد: استان سمنان خیران و نیکوکاران زیادی دارد که امروز باید از ظرفیت‌های آنها در راستای اجرای پروژه مختص استان در عتبات عالیات بهره برد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۶
حجت الله یحیائی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی